Direct-to-consumer advertising of prescription medicines : a counter argument

Direct-to-consumer advertising of prescription-only medicines is currently only permitted in the USA and New Zealand. Barbara Mintzes and Dee Mangin provide their case against direct-to-consumer advertising of prescription medicines, arguing that its wider introduction would lead to a 'Pharma-knows-best' culture.

Errataetall:

CommentOn: Future Med Chem. 2009 Jul;1(4):587-92. - PMID 21426028

Medienart:

E-Artikel

Erscheinungsjahr:

2009

Erschienen:

2009

Enthalten in:

Zur Gesamtaufnahme - volume:1

Enthalten in:

Future medicinal chemistry - 1(2009), 9 vom: 01. Dez., Seite 1555-60

Sprache:

Englisch

Beteiligte Personen:

Mintzes, Barbara [VerfasserIn]
Mangin, Dee [VerfasserIn]

Links:

Volltext

Themen:

0QTW8Z7MCR
Comment
Lactones
News
Rofecoxib
Sulfones

Anmerkungen:

Date Completed 11.07.2011

Date Revised 10.12.2019

published: Print

CommentOn: Future Med Chem. 2009 Jul;1(4):587-92. - PMID 21426028

Citation Status MEDLINE

doi:

10.4155/fmc.09.136

funding:

Förderinstitution / Projekttitel:

PPN (Katalog-ID):

NLM206842252